Tuesday, March 12, 2013

kehidupan

Cik Jue

lumrah
suka, duka, hilai tawa...
tiapa manusia akan melaluinya..
itu adalah lumrah hidup tiap yang bernama insan

perit
tersangat perit apa yag sedang aku alami
diam termenung mengenang yang terjadi
terpaksa ku akur
terpaksa ku redhakan hati
ku keraskan jiwa namun kadang kala
airmata jernih akan jadi penemannya..

tawa
aku mampu untuk tertawa dihadapan
 ribuan bah kan jutaan manusia
tapi aku tengelam dengan jiwa yang gelisah..
tangisan dalam hati..


tangisan
izinkan aku melepaskan tangisan aku dibahumu..
izinkan aku bersandar seketika untuk melepaskan
lelah yang tak mukin aku tangung sendirian
izinkan akau redakan tangisan aku dibahumu..

gundah
debar dalam hati meninbulkan gundah dalam hati
bergetar naluri nurani ku
goyah iman ku..
siapa yang perlu aku berpaut tika aku tersungkur..
siapa yang akan hulurkan tangan buat aku utuk aku bangun dari jatuh ku..
Yang Maha Kuasa Engkau Maha Mengetahui siapa yang terbaik buatku..
jangan la Kau kaburkan pandangan Ku dengan pilihan yang bukan yang terbaik buatku..
aku bukan lah manusia sempurna aku hanya hamba-MU yang naif penuh dengan kilaf..
yang mungkin tak mampu aku bertahan tanpa Imam buat ku
pembimbing kejalan-Mu
bakal ketua bahtera-Ku..
amin...

1 comment:

  1. ku izinkan bahuku utk drimu lepaskan penat/keperitan dlm hidup..umpama lagu yg diperdengarkan ku semalam "tengtang rasa".

    ReplyDelete